Wednesday, July 22, 2009

Mentadak Mentadu


Kenapa dengan tajuk di atas?.. Dinamakan sedemikian kerna rupa parasnya persis sang mentadak. Ya, itulah nama yang paling sesuai untuk dia. Dia baru jer hadir dalam hidup kami minggu lepas tapi en suami yang banyak menggunakannya... Aku baru 2 kali, 3 kali adalah pada pagi tadi kena ada semangat nak guna bukan apa kadang-kadang makanan depan mata pun boleh tak lalu kita jamah inikan pula sang mentadak...

Dengan semangat kekebayaan diri, ini ayat budak opis aku yang tengah diet haha, aku pinjam ek... memang bersemangat! disertai gesaan en suami sementalah dah beli kenalah pakai! Kami telah bersepakat membuat jadual pada hari bekerja di mana sidang petang adalah sesi beliau dan sidang pagi adalah sesi pasangannya. Maka atas sebab itulah aku kuatkan semangat walaupun pagi tadi sungguh liat untuk bangun pagi ekoran hujan yang lebat....

Walaupun cuma 1/2 jam, en suami selalu buat 1 jam (sebab lebih lemak kenalah lama... hahah jgn mara yer...) Memang berbaloi.. peluh jantan keluar... dengan skipping sekali... Mudahan semangat ini berterusan dan target hujung tahun nih dapatlah bergaya dengan kebaya lama yang tersimpan dalam kotak ittew....

Inilah sang mentadak, nama saintifik 'cross trainer'

Semangat serikandi.....

7 comments:

Ain said...

wah....bersemangat waja terus berusaha..semoga berjaya...hehehehe..kurus secara sihat..bagus2..aku sokong

en_me said...

dah ramping tewww..

seri said...

Semangat 46 ops...

En Me,
Camera trick memang nampak ramping, kalo gambo sebeno alahai....

Atikah said...

Wah... caya ler... nk kurus punya pasal... sanggup... nanti aku leh umah ko... aku nnk merampingkan lg body ku ini... ha.. ha...

ckucin said...

hebatnya.. teruskan juangmu sal..

seri said...

Tikah,
ko kan dah kuss.... Kang hang jadik mentadu plak...


Ckucin,
ya! Perjuangan belum selesai.....

NOra said...

waa...kawan aku dah memulakan misi dia...tu dia, teman sokong kome...cayok2...