Thursday, October 22, 2009

Kampungku Sudah Berjaya....


Lama juga bersawang blog aku nih.. Banyak betul peristiwa menduga dan mencabar akal dan mindaku.... Mudahan tuhan kuatkan kesabaran dan keimanan (ku) dalam menempuh ujian... Aku akui tidak ada manusia yang sempurna, Tidak ada manusia yang lepas dari melakukan kesilapan cuma... sekiranya diberikan peluang kedua untuk kembali ke pangkal jalan... Rebutlah sebaik-baiknya.. kerana tidak semua manusia mendapat peluang itu... Mudahan hari ini lebih baik dari semalam... Dan Hari Esok bertambah baik lagi........ Ops terjiwangle plak....

Oh ya.... Minggu lepas sempat menjenguk orang tua di kampung, rupanya dah nak musim buah... Lebat jugak pokok Rambutan ngan Cempedak mengeluarkan hasilnya... Maklumlah dah setahun lebih merajuk. Kalo zaman budak sekolah, aku paling suka musim buah rambutan.... makan sampai lebam hahaha.. Seronok dok kampung nih kurang tekanan.. kurang pencemaran.... tapi apa nak buat dah punca rezeki kat kota... Tapi itulah sekali sekala balik kampung inilah nikmatnya....



Ni pokok yang tak ikut musim suka hati jer nak berbuah



Buah Cempedak yang mak aku kata lagi sebulan nak masak




Ni buah yang ku tunggu-tunggu walau belum merah semua yang kuning aku dah kebas..

2 comments:

Atik said...

salam my pren...

Wahhhh.... pokok2 itu banyk berbuah mybbk aku teruja.... best tu... if balik kg tu jgn lupa ngantor kt aku gak... ko kan tahu.. aku nie hantu cempedak.... hantu rambutan... :)

seri said...

Nasib tak hantu raya,,,,, hahaha. InsyaAllah... janji ko sanggup datang ke rumah..