Wednesday, September 9, 2009

LDP - Sesak kedua-dua hala

Aduyai.. pagi tadi kul 8 aku bertolak p keje kunun nak sampai awal kat opis selalunya aku sampai 9.15, ingatkan boleh sampai dalam 8.45 ker... Alahai... Sepanjang jalan dari Putrajaya menuju ker tol LDP makin lama makin sesak sampai tak bergerak dalam 2-3 minit... jalan di kecilkan... menjadi 2 lorong polis banyak aku ingatkan ada pemeriksaan polis. Lepas tu jalan ok sikit lega aku rasa tapi lagi 3 meter nak ker tol jalan masih sesak.. dari arah tol ker putrajaya lagilah sesak yang mana punca utama yang menyebabkan kesesakan adalah berpunca dari situ. Aku mendapat tahupun melalui radio ada paip besar pecah patutkan air mencurah-curah ingatkan ada rekahan bumi siap banjir lagik. Rupanya polis memastikan supaya kenderaan berat tidak melalui lorong yang berhampiran tempat rekahan tersebut. Dan kesesakan berterusan walaupun tak sehebat tadik hingga ker simpang opis aku... kul 9.27 aku sampai opis..

Syukur ada hikmah kalo aku datang opis cam biasa lagilah lambat.....

3 comments:

ckucin said...

akak lagi ler.. bertolak dari rumah jam 6:50am.. tup tup jem pasal paip pecah tu. mmg besar aaa.. lumpur byk atas jalan.. sampai opis jam 8:10am.. tension..

en_me said...

alahaiii siannnyerr akak seri tewww..

cik puan daun said...

ia menyebabkan jalan alternaltif puncak jalil pun sesak sama..