Tuesday, April 14, 2009

Kisah Abu dan Belang

Minggu lepas umah kami didatangi seekor kucing, kucing nih agaknya sakit tekak kot sebab sore tak leh kuor, pastu memang dalam kelaparanla.. sementelah kami tidak membela kucing so tak adalah makanan untuknya.. untuk tidak menghampakannya aku pun kasikla lebihan ayam kfc... mmmm makan dengan rakus tu... Esoknya kucing ni ops.. En Suami namakan sebagai 'Abu' tak datang.. kenyang lagik agaknya heheh.. Masa kami g beli barang dapur, makanan kucing termasuk dalam list juga mana tau ada lagi kucing sesat mai ke rumah. Cap Friskies lagi.. Tau-tau jer malam tu dia datang .. cam seronok jer Si Abu nih dapat makanan yang lazat dan berkhasiat. Dan-dan tu juga muncul sekor lagi kucing kali nih aku namakan 'Belang'. Seronok gak dia dapat makanan enak.. Bila dah selalu diberi makan minum Abu ngan Belang dah pun berkhemah di anjung umah aku. Kami siap kasik kotak ngan alas kaki yang dah tak pakai untuk Abu ngan Belang tidur. Tapi Abu kerek sikit agaknya dia yang 1st tetamu aku tu yang dia garang sikit ngan Belang. Belang cam tau-tau jer selalu mengalah dan kasik Abu makan dulu.

Pagi tadi makanan derang dah habis.. sian pulak aku tgknyer Abu tu tak ada sore pun sibuk2 nak mengeow..... Lapor la tur...

6 comments:

ckucin said...

better tukar nama biskut kucing SMART HEART bungkusan kaler pink. Friskies dan Whiskas boleh menyebabkan kucing cepat sakit buah pinggang dan cepat mati.. Trust me.. Ini pun pesanan dari Doktor haiwan.

seri said...

erk.. mmm semalam dah beli makanan Abu ngan Belang tapi Cap Ayam.. hahaha

Ain said...

cap ayam sbb kena timbang dulu sblm bayar..tu pun mahal gak..

en_me said...

semalam sekor, arini dua ekor, esok tiga ekor, lusa tulat.. perghhhh, leh wat rumah anak yatim nih.. ikiki

kingbinjai said...

kunjungan balas :)timel

Atikah said...

Mana gambar abu dan belang nie... nak tengok....