Monday, February 2, 2009

Potluck

Hari ini jam 11 patutnya ada majlis makan2 sempena besdei GCEO co aku. Setiap org yang wanita lah yer diminta untuk membawa makanan kira potluck ler... Aku telah diminta oleh Bos HR untuk membawa puding jagung... Actually dah 2 kali aku buat puding jagung nih tapi x menjadi.. yg first terlebih susu.. yang 2nd terlembik.... So aku pun cam x confidentlah nak masak.. tapi untuk tidak menghampakan orang hehe aku pun mintak resepi dari diagakla.. haha. Ari Sabtu aku testing alhamdulillah berjaya... dan malam tadik aku buat lagi untuk dibawak ke office pun menjadik gak.... Terima kasih Bos HR.

GCEO tak dapat datang office - demam... hari nih ramai tak datang kerja, termasuk Bos HR pun tak sihat. Walaupun orang yang disambut tak datang jugak.. majlis makan2 tetap diteruskan.....

Nilah rupa puding jagung nya. Senang jer nak bikin:-

Bahan2nya:-
a) 1 tin jagung
Dengan menggunakan tin yang sama;
b) 3/4 gula putih
c) 1 kotak santan (200ml)- jadikan kepada 2 tin tadi
Bahan2 di Atas di gaulkan dalam periuk
d) masukkan 150gm tepung kastard (kalo guna jenama BirdCustard - Separuh)
Gaul sehingga rata dan masakkan di atas api perlahan sehingga pekat/berkilat. Kacau selalu yer....

'Selamat Mencuba!'

5 comments:

Ain said...

Sal...aku nk cuba gak resepi ni tp takut la tak menjadi lg...

orkidesa said...

sedap ar sal buat.. hehehe...

HABIHA69 said...

Bungkuskan sepotong kueh kastard jagung kunning yang ittew......

Atikah said...

Bestnya puding jagung... suka.. suka.. Lapo ler pulak.. :(

seri said...

Ain;
caiyok2... yakin bole hehe

Orkidesa;
Sedap lagi makaroni bakarmu. :)

Ustaz;
hehe.. bole aje..

Atikah;
Lain time ko mai Bangi, aku bikin....